angrynerds.blogg.se

Gaming blogg för arga nördar!

"Thomas Was Alone"

Kategori: boxen

Pusselspelet "Thomas Was Alone" är ett underbart plattformspel, där man får spela som den oranga rektangeln "Thomas". Dessa kuber har uppnått medvetande och samarbetar för att bryta sig ur den artificiella världen de lever i. Med ett progressivt melankoliskt soundtrack skapar spelet en varm vibb i en mörk värld. Narrativet diskuterar, under dessa olika formers resa, vikten av kamratskap och dess inverkan på den ensamma. 
Detta spel var något jag bara skulle spela på sidan av, men bara efter några minuter blev jag kär i spelets design och storyline. Jag fann mig själv väntandes efter de nya nivåerna för att den narrativa sagan skulle fortsätta. En otroligt värd spelupplevelse, så om ni vill lägga lite stålar på ett indie-spel och främja utvecklingen av detta indiespel, så säger jag bara "spring, gå inte".
Länk till trailern för spelet: https://www.youtube.com/watch?v=Jc0C8H1YgUM
 
 
 
Kommentera inlägget här: