angrynerds.blogg.se

Gaming blogg för arga nördar!

The Legend of Zelda: Majora's Mask.

Kategori: boxen

Hullo.
Som jag nämnde i min personliga presentation är jag ett stort fan av Zelda-serien, som enligt mig, varje spelfantast borde känna till och hålla kär. Detta var inte annorlunda med "Majora's Mask", en mer dystopisk take på den grönklädda pojken Link's äventyr.
Det var många detaljer som fick mig att dras till denna version, till exempel de olika zonernas symbolik till de fem stegen av sorg: förnekelse, ilska, förhandling, depression och till slut acceptans. Designen var också olikt det tidigare spelet "Ocarina of Time" till Nintendo 64. Stämningen och miljöerna var signifikant dystrare och mörkare, vilket gav spelet en helt annan känsla. Det har dessutom en av spelvärldens bäst gjorde antagonister: Skullkid. Bilden nedan är av honom.
 
Detta spel sätter sig verkligen på djupet inom en, och för psykisk krigsföring mot en tills man har klarat ut alla komplicerade och mörka pussel. 
 
Kommentera inlägget här: