angrynerds.blogg.se

Gaming blogg för arga nördar!

Att dö eller inte dö, det är frågan...

Kategori: Plopball

DayZ... vad ska man säga om det här förbannade spelet? Det är sjukt kul när det går bra, eller om man bara mejar ner någon utan gear... Men det kan vara såååååååå långtråkigt ibland :S min karaktär vad sjuk och nära döden, det är så att när man är nära döden så förlorar världen all sin färg och blir grå, samt så blir allting jättesuddigt! så jag sprang runt i en halvtimme utan att se någonting... yippie...
Det finns lösningar på dessa problem men för någon som inte kan se så är det lättare sagt än gjort att hitta en saline bag. Det är lika jobbigt som att bryta benet. Gör man det så är det i princip en dödsdom om man inte redan har någonting som kan fixa det som t.ex. morfin.
 
Menmen nog om mina upplevelser av spelet :)
Spelet är väldigt bra gjort än så länge, man får tänka på att det än så länge bara är early-access och alpha på steam men spelets spelbarhets nivå är förvånadsvärt hög. Det är få problem och en massa saker som de förmodligen kommer lägga till. En sak man måste tänka på och som de måste fixa är att zombies ignorerar väggar, staket och dörrar... helt... man går bara på en gata och plötsligt kommer en zombie ut ur en vägg. Det är nästan som om de försöker göra ett skräckspel! D: Men för spelet behöver man en acceptabel nivå av hårdvara som de flesta årsgammla speldatorer och vissa vanliga datorer klarar. 
 
Min rekommendation av spelet är kluven. Spelet kan vara monumentalt tråkigt om man spelar själv men samtidigt är det väldigt värt att skaffa om man planerar att spela fler. Så jag får säga att min rekommendation beror på om man spelar single- eller multiplayer. 
 
 
De höjde nyligen spelets pris på steam från 23.99€ till 29.99€ på grund av dess popularitet.
 
 
Kommentera inlägget här: